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【 Health 】 記事一覧

Sign サイン

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Sometimes you may not be able to wake up at all in the morning.
It is a sign that your body is sending to you. In such a time as this,
you listen to the voice of your body and take a rest.

朝全く目が覚めないときがあるかもしれません。それは
あなたの身体が発しているサインです。そういう時は身体の
声をきいて、あなたの身体を休めてあげましょう。

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Central Axis 3 中心軸 3

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When you stand imaging that you put all the parts of the body
on the central axis of the body, the muscle is not burdened and you don't
get tired. On the contrary, if your body is tilted in a certain direction,
the muscle must support that weight and the body is burdened.

身体の中心軸になるべくすべての部分を乗せるような
イメージで立つと、筋肉に負担がかからず疲れません。逆に
身体がどちらかの方向に偏ると、その分筋肉が支えなく
てはならないので身体に負担がかかります。

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Easy Exercise 3 簡単な運動不足解消法 3

Health

"Tiptoeing" is a very effective and easy exercise to stimulate
muscles of the calf which play a roll as a pump that sends blood to
the whole body. You can do it on the spot, or while walking.
There is also a way to use a step such as stairs.

「つま先立ち」は、全身に血液を送るポンプの役割を
果たしているふくらはぎの筋肉を刺激するのに大変効果的
かつ簡単にできるエクササイズです。その場でも、また
歩きながらでも行うことができます。階段などの
ステップを利用する方法もあります。

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Backward Walking 後ろ歩き

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Have you ever felt that it put more excessive burden on the body
when you went "down" the stairs with a heavy suitcase than when you
went up with it? It's because you use the muscle of the "backside" of the
thigh. "Backward walking" is an effective way of training this weak muscle
which we don't use often. When you regulate the muscle balance
of the body, your body will naturally be in ideal condition.

重いスーツケースなどを持っている場合、階段を上るよりも
「下りる」時の方が、身体に無理がかかったと感じたことはありま
せんか?それは太ももの「裏側」の筋肉を使うためです。この普段
あまり使わないために弱い筋肉を効果的に鍛える簡単な方法が
後ろ歩き」です。身体の筋肉バランスを整えると、自然と
身体は本来あるべき理想的な状態になります。

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Prevention 予防

Health

In so called dentistry advanced countries like Sweden and the
United States, it is said that they put effort into the prevention. You can
protect your important teeth by knowledge and action about
the prevention before problem occurs.

歯科先進国と言われるスウェーデンやアメリカでは、
予防がとてもしっかりしているそうです。問題が起きる前に
しっかり予防する知識を身に着けて実行することで、
あなたの大切な歯を守ることができます。

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Injurious 禁物 

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You need to be healthy first in order to work. Unreasonable overwork
is injurious for you. Be attentive to a sign from your body
and cope with it before you get sick.

あなたの健康あっての、あなたのお仕事です。無理のしすぎは
禁物です。身体のサインにきちんとこたえて、
病気になる前に解決しましょう。

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Easy Exercise 2 簡単な運動不足解消法 2 

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"Arm circle" is an exercise to make circular motions with your
arms. By this exercise you can move your shoulder blade effectively,
so it helps to solve your stiff shoulder in a short time. If you do it in
the sense that you move your hands as far as possible in all
directions, you can move your shoulder blade well.

「腕回し」は文字通り腕をぐるぐる回すエクササイズです。
肩甲骨を効果的に動かすことができるため、短時間で肩こり
解消に役立ちます。前後上下になるべく遠くまで手を動かす
感覚で行うと、しっかりと肩甲骨を動かすことができます。

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Mitsuko Ito 伊藤光湖

Author:Mitsuko Ito 伊藤光湖
”Life itself is a work of art ”
Creative art is my life work.
『 人生そのものが芸術作品 』
創作的芸術活動は私のライフワークです。

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