Thought

Lesson From A Begger 物乞いから学んだこと

 ←Right And Left 左右  →Blueprint 2 設計図 2
One day in Paris' Metro, I saw a beggar walking towards me.
She was crying and saying something while she was limping. Because of
the overwhelming "power of appealing", everybody made a contribution to her.
One month later, I saw the same person doing exactly the same thing, but
there was no power of appealing as before. When I looked around,
there was nobody who made a contribution to her. This story
makes me think deeply when I perform the same
pieces of music many times.

ある日パリのメトロの中で物乞いの人がこちらに向かって歩いて
きました。何かを泣き叫びながらびっこをひいて歩いてきます。その人
から出る圧倒的な「訴える力」に私たちほぼ全員が寄付をしました。1か月
後に同じ人が、全く同じことをしているのを見ましたが、そこには1か月前の
あの訴える力はありませんでした。周りをみると、誰も寄付をして
いませんでした。同じ曲を何度も演奏するとき、この時
のことを深く考えさせられます。

スポンサーサイト


記事一覧  3kaku_s_L.png Art
記事一覧  3kaku_s_L.png Music
記事一覧  3kaku_s_L.png Thought
記事一覧  3kaku_s_L.png Health
記事一覧  3kaku_s_L.png Word
記事一覧  3kaku_s_L.png How to
記事一覧  3kaku_s_L.png 未分類

~ Comment ~

管理者のみ表示。 | 非公開コメン卜投稿可能です。
  • 【Right And Left 左右 】へ
  • 【Blueprint 2 設計図 2】へ